Hello,
I have a Profi TX and a 3-axis segler with flaps. Used in quadroflaps on landing.
Finding my segler a little soft to the querruder, I made another memory, putting some of the querruder control in the "flap-inner+" mixer, so the flaps accompany the querruder.
This is OK.
But for different tests, I d'like switch in flight between these two modes of operation.
No solution with the phases of flights !
The use of a mixer could be a solution, except that the "zero point" does not offer the possibility to control the flaps asymmetrically.
Do you have any solution to propose?
On a 3030 you could change memory via an SW.
Thank you for your help and your suggestions
Best regards
Piotr
Bonjour,
Je possède une Profi TX et un planeur 3 axes avec volets. Utilisés en quadroflaps à l'atterrisage.
Trouvant mon planeur un peu mou aux ailerons, j'ai fait une autre mémoire, mettant un peu de la commande d'aileron dans le mixer flap inner, afin que les flaps accompagnent les ailerons.
Ceci est OK.
Mais pour différents tests, je souhaiterai pouvoir commuter en vol entre ces deux modes de fonctionnement.
Pas de solution avec les phases de vols !?
L'utilisation d'un mixer devrait faire l'affaire, sauf que le "point zéro" n'offre pas la possibilité de commander les volets asymétriquement. Auriez-vous une solution à proposer.
Sur une 3030 on pouvait changer de mémoire via un SW.
Merci pour votre aide et vos propositions
Salutations
Piotr